Skocz do głównej treści strony
Prowincja

o. Waldemar Klinkosz

o. Waldemar Klinkosz – prezbiter Prowincji św. Maksymiliana M. Kolbego, doktor habilitowany, profesor uczelni, kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Bibliografia

A. KSIĄŻKI - MONOGRAFIE

KLINKOSZ, W. (2003). Sukces akademicki studentów niewidomych i słabo widzących a ich osobowość. Lublin: TN KUL.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI, A. (2013). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI  H. Schulera, G.C.  Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Podręcznik (s. 138). Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

KLINKOSZ, W. (2013, 2016). Motywacji osiągnięć osób aktywnych zawodowo (s. 300). Lublin: Wydawnictwo KUL.

SĘKOWSKI, A.E., KLINKOSZ, W. (2016). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe IAS Jerry’ego S. Wigginsa. Podręcznik. Adaptacja polska. Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI A. (2018). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI  H. Schulera, G.C.  Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie zmienione (s. 177). Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin.

STYK, W., ZMORZYŃSKI, Sz., KLINKOSZ, W. (2022). Test labiryntów: wskaźniki i korelaty wytrwałości. Warszawa: Wyższa Szkoła Menadżerska, Wydawnictwo im. Profesora Leszka J. Krzyżanowskiego.

 

B. KSIĄŻKI - REDAKCJA NAUKOWA

SĘKOWSKI, A., KLINKOSZ, W. (red.) (2010). Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii (s. 310). Lublin: TN KUL.

 

C. ARTYKUŁY W PUNKTOWANYCH CZASOPISMACH NAUKOWYCH

Lista A (MNiSW)

McCrae, R.R., Terracciano, A., Khoury, B., Nansubuga F., Kneþeviè, G. Djuric Jocic, D., Ahn, H., Ahn, C., De Fruyt, F., Gülgöz, S., Ruch, W., Arif Ghayur, M., Avia, M.D., Sánchez-Bernardos, M.L., Rossier, J., Dahourou, D., Fischer, R., Shakespeare-Finch, J., Yik, M.S.M., Smith, P.B., Angleitner, A., Ostendorf, F., Halim, M.S., Hřebíèková, M., Martin, T.A., Sineshaw, T., Sekowski, A., KLINKOSZ, W., Prentice, G., McRorie, M., Flores-Mendoza, C., Shimonaka, Y., Nakazato, K., Mastor, K.A., Barbaranelli, C., Alcalay, L., Simonetti, F., Pramila, V.S., Falzon, R., Lauri, M. A., Borg Cunen, M.A., Calleja, S.S., Pedroso de Lima, M., Bratko, D., Maruðiã, I., Allik, J., Realo, A., Abdel Khalek, A.M., Alansari, B.M., del Pilar, G.E.H., Ojedokun, A.O., Munyae, M., Budzinski, L., Oishi, S., Diener, E., Chittcharat, N., Wang, L., Beer, A., Humrichouse, J., Mortensen, E.L., Jensen, H.H., Jónsson, F.H., Ficková, E., Adamovová, L., Rus, V.S., Podobnik, N., Diaz-Loving, R., Leibovich, N.B., Schmidt, V., Reátegui, N., Brunner-Sciarra, M., Ayearst, L.E., Trobst, K.K., Matsumoto, D., Neubauer, A., Porrata, J., Rolland, J.-P., Petot, J.-M., Camart, N. (2005). Universal features of personality traits from the observer’s perspective: Data from 50 cultures. Journal of Personality and Social Psychology, 88, 547-561.    

McCrae, R.R., Terracciano, A., Khoury, B., Nansubuga F., Kneþeviè, G. Djuric Jocic, D., Ahn, H., Ahn, C., De Fruyt, F., Gülgöz, S., Ruch, W., Arif Ghayur, M., Avia, M.D., Sánchez-Bernardos, M.L., Rossier, J., Dahourou, D., Fischer, R., Shakespeare-Finch, J., Yik, M.S.M., Smith, P.B., Angleitner, A., Ostendorf, F., Halim, M.S., Hřebíèková, M., Martin, T.A., Sineshaw, T., Sekowski, A., KLINKOSZ, W., Prentice, G., McRorie, M., Flores-Mendoza, C., Shimonaka, Y., Nakazato, K., Mastor, K.A., Barbaranelli, C., Alcalay, L., Simonetti, F., Pramila, V.S., Falzon, R., Lauri, M. A., Borg Cunen, M.A., Calleja, S.S., Pedroso de Lima, M., Bratko, D., Maruðiã, I., Allik, J., Realo, A., Abdel Khalek, A.M., Alansari, B.M., del Pilar, G.E.H., Ojedokun, A.O., Munyae, M., Budzinski, L., Oishi, S., Diener, E., Chittcharat, N., Wang, L., Beer, A., Humrichouse, J., Mortensen, E.L., Jensen, H.H., Jónsson, F.H., Ficková, E., Adamovová, L., Rus, V.S., Podobnik, N., Diaz-Loving, R., Leibovich, N.B., Schmidt, V., Reátegui, N., Brunner-Sciarra, M., Ayearst, L.E., Trobst, K.K., Matsumoto, D., Neubauer, A., Porrata, J., Rolland, J.-P., Petot, J.-M., Camart, N. (2005). Personality Profiles of Cultures: Aggregate Personality Traits. Journal of  Personality and Social Psychology, 89, 407-425. 

Terracciano, A., Abdel-Khalek, A. M., Adam, N., Adamovova, L., Ahn, C., Ahn, H., Alansari, B. M., Alcalay, L., Allik, J., Angleitner, A., Avia, M. D., Ayearst, L. E., Barbaranelli, C., Beer, A., Borg-Cunen, M. A., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Budzinski, L., Camart, N., Dahourou, D., De Fruyt, F., de Lima, M. P., del Pilar, G. E. H., Diener, E., Falzon, R., Fernando, K., Fickova, E., Fischer, R., Flores-Mendoza, C., Ghayur, M. A., Gulgoz, S., Hagberg, B., Halberstadt, J., Halim, M. S., Hrebickova, M., Humrichouse, J., Jensen, H. H., Jocic, D. D., Jonsson, F. H., Khoury, B., KLINKOSZ, W., Knezevic, G., Lauri, M. A., Leibovich, N., Martin, T. A., Marusic, I., Mastor, K. A., Matsumoto, D., McRorie, M., Meshcheriakov, B., Mortensen, E. L., Munyae, M., Nagy, J., Nakazato, K., Nansubuga, F., Oishi, S., Ojedokun, A. O., Ostendorf, F., Paulhus, D. L., Pelevin, S., Petot, J.-M., Podobnik, N., Porrata, J. L., Pramila, V. S., Prentice, G., Realo, A., Reategui, N., Rolland, J.-P., Rossier, J., Ruch, W., Rus, V. S., Sanchez-Bernardos, M. L., Schmidt, V., Sciculna-Calleja, S., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Sineshaw, T., Siuta, J., Smith, P. B., Trapnell, P. D., Trobst, K. K., Wang, L., Yik, M., Zupancic, A., & McCrae, R. R. (2005). National character does not reflect mean personality trait levels in 49 cultures. Science, 310, 96-100.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI, A., BRAMBRING, M. (2006). Academic achievement of students with visual impairment and their personality. Journal of Visual Impairment and Blindness, 100, 666-675.

Löckenhoff, C.E., De Fruyt, F., Terracciano, A., McCrae, R.R., De Bolle, M., Costa, P.T. Jr., Aguilar-Vafaie, M. E.,Ahn, Ch., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T., Barbaranelli, C., Benet-Martinez, V., Blatný, M., Bratko, D., Cain, T.R., Crawford, J.T., Lima, M.P., Ficková, E., Gheorghiu, M., Halberstadt, J., Hrebícková, M., Jussim, L., KLINKOSZ, W., Kneževic, G., Leibovich de Figueroa, N., Martin, T.A., Marušic, I., Mastor, K.A.,Miramontez, D.R., Nakazato, K., Nansubuga, F., Pramila, V.S.; Realo, A., Rolland, J.P., Rossier, J., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Smith, P.B., Szmigielska, B., Wang, L., Yamaguchi, M., Yik, Mi., (2009). Perceptions of aging across 26 cultures and their culture-level associates. Psychology and Aging, 24, 4, 941-954.

De Fruyt, F., De Bolle, M., McCrae, R. R., Terracciano, A., Costa, P. T., Jr., Aguilar-Vafaie, M.E., Ch. Ahn, M.E., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T.V., Blatny, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T.R., Chittcharat, N., Crawford, J.T., Fehr, R., Fickova, E., Gelfand, M.J., Gulgoz, S., Hřebičkova, M., Jussim, L., KLINKOSZ, W., Knežević, G., Leibovich de Figueroa, N.,  Lima, M.P., Martin,T.A., Marušić, I., Mastor, K.A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Realo, A., Reategui, N., Rolland, J.P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Szmigielska, B., Vanno, V., Wang, L., Yik, M. (2009). Assessing the universal structure of personality in early adolescence: The NEO-PI-R and NEO-PI-3 in 24 cultures. Assessment, 16, 3, 301-311. 

McCrae, R. R., Terracciano, A., De Fruyt, F., De Bolle, M., Gelfand, M.J., Costa, P.T. Jr. & Aguilar-Vafaie, M.E., Ahn, C.K., Ahn, H.N., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T.V., Blatny, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T.R., Chittcharat, N., Crawford, J.T., de Lima, M.P., Fehr, R., Fickova, E., Gulgoz, S., Hrebickova, M., Jussim, L., KLINKOSZ, W., Knezevic, G., de Figueroa, N.L., Lockenhoff. C.E., Martin, T.A., Marusic, I., Mastor, K.A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Puric, D., Realo, A., Reategui, N., Rolland, J.P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Szmigielska, B., Vanno, V., Wang, L., Yik, M.  (2010). The validity and structure of culture-level personality scores: Data from ratings of young adolescents. Journal of Personality, 78, 3, 815-838.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2010). Examination of the relations between the Myers-Briggs Type Indicators and the NEO-4 Personality Inventory in a Polish sample. Psychological Reports, 107, 2, 578-586.

Chan, W., McCrae, R.R., De Fruyt, F., Jussim, L. Löckenhoff, C.E., De Bolle, M., Costa, P.T., Jr., Sutin, A.R., Allik, J., Nakazato, K., Shimonaka, Y., Gakuin, B., Hrebícková, M., Graf, S., Yik, M., Brunner-Sciarra, M., Leibovich de Figueora, N., Schmidt, V., Chang-kyu, A., Hyun-nie A., Womans, E., Aguilar-Vafaie, M.E., Siuta, J., Szmigielska, B., Cain, T.R., Crawford, J.T., Mastor, K.A., Rolland, J.P., Nansubuga, F., Miramontez, D.R., Benet-Martínez, V., Rossier, J., Bratko, D., Marušic, I., Halberstadt, J., hi, M., Kneževic, G., Martin, T.A., Gheorghiu, M., Smith, P.B., Barbaranelli,C., Wang, L., Shakespeare-Finch, J., Lima, M.P., KLINKOSZ, W., Sekowski, A., Alcalay, L., Simonetti, F., de Psicología, E.,  Avdeyeva, T.V., Pramila, V.S. (2012). Stereotypes of Age Differences in Personality Traits: Universal and Accurate? Journal of Personality and Social Psychology, 103, 1050-1066.

McCrae, R. R., Chan, W., Jussim, L., De Fruyt, F., Löckenhoff, C. E., De Bolle, M., Costa, P. T., Hřebíčková, M., Graf, S., Realo, A., Allik, J., Nakazato, K., Shimonaka, Y., Yik, M., Ficková, E., Brunner-Sciarra, M., Reátigui, N., Leibovich de Figueora, N., Schmidt, V., Ahn, C., Ahn, H., Aguilar-Vafaie, M. E., Siuta, J., Szmigielska, B., Cain, T. R., Crawford, J. T., Mastor, K. A., Rolland, J. P., Nansubuga, F., Miramontez, D.R., Benet-Martínez, V., Rossier, J., Bratko, D., Marušić, I., alberstadt, J., Yamaguchi, M., Knežević, G., Purić, D., Martin, T. A., Gheorghiu, M., Smith, P. B., Barbaranelli, C., Wang, L., Shakespeare-Finch, J., Lima, M. P., KLINKOSZ, W., Sekowski, A., Alcalay, L., Simonetti, F., Avdeyeva, T. V., Pramila, V. S., & Terracciano, A. (2013). The inaccuracy of national character stereotypes. Journal of  Research in Personality, 47, 831-842.

Loeckenhoff, C.E. McCrae, R.R., Chan, W., De Bolle, M., De Fruyt, F., McCrae, R. R., Löckenhoff, C. E., Costa, P. T, Aguilar-Vafaie, M. E., Ahn, C., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T. V., Blatný, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T. R., Chittcharat, N., Crawford, J. T., De Lima, M. P., Fehr, R., Ficková, E., Gelfand, M. J., Gulgoz, S., Hřebíčková, M., Jussim, L., KLINKOSZ, W., Knežević, G., Leibovich de Figueroa, N., Martin, T. A., Marušić, I., Mastor, K. A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Purić, D., Realo, A., Reátegui, N., Rolland, J. P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Vanno, V., Wang, L., Yik, M., & Terracciano, A. (2014). Gender Stereotypes of Personality: Universal and Accurate? Journal of Personality.

De Bolle, M., De Fruyt, F., McCrae, R. R., Löckenhoff, C. E., Costa, P. T, Aguilar-Vafaie, M. E., Ahn, C., Ahn, H., Alcalay, L., Allik, J., Avdeyeva, T. V., Blatný, M., Bratko, D., Brunner-Sciarra, M., Cain, T. R., Chan, W., Chittcharat, N., Crawford, J. T., De Lima, M. P., Fehr, R., Ficková, E., Gelfand, M. J., Gulgoz, S., Hřebíčková, M., Jussim, L., KLINKOSZ, W., Knežević, G., Leibovich de Figueroa, N., Martin, T. A., Marušić, I., Mastor, K. A., Nakazato, K., Nansubuga, F., Porrata, J., Purić, D., Realo, A., Reátegui, N., Rolland, J. P., Schmidt, V., Sekowski, A., Shakespeare-Finch, J., Shimonaka, Y., Simonetti, F., Siuta, J., Vanno, V., Wang, L., Yik, M., & Terracciano, A. (2015). The emergence of sex differences in personality traits in early adolescence: A cross-sectional, cross-cultural study.  Journal of Personality and Social Psychology, 108 (1), 171-185.

STYK, W., ZMORZYŃSKI, Sz., KLINKOSZ, W. (2019). Perseverance in action is associated with the body image. A study among people with normal and increased body weight. Psychology Research and Behavior Management, 12, 851–860.

STYK, W., & KLINKOSZ, W. (2020). The Maze Test: A Computer Tool for Testing Perseverance. Psychology research and behavior management, 13, 1277–1288. https://doi.org/10.2147/PRBM.S271558 IF: 2.030 (w czasopiśmie z listy JCR 100 punktów).

STYK, W., ZMORZYŃSKI, Sz., KLINKOSZ, W. (2021). Effectiveness of mental imaginary in the weight loss process. Perseverance study among people with different BMI. Archives of Public Health, 79(1), 10. DOI: 10.1186/s13690-021-00524-4 IF: 1.774  (w czasopiśmie z listy JCR 70 punktów). 

ZMORZYŃSKI, Sz., STYK, W., KLINKOSZ, W., ISKRA, J., FILIP, A. A. (2021). Personality traits and polymorphisms of genes coding neurotransmitter receptors or transporters: review of single gene and genome-wide association studies. Annals of General Psychiatry, 20, 7.  DOI: 10.1186/s12991-021-00328-4. (ISSN: 1744-859X w czasopiśmie z listy JCR 100 punktów).

KLINKOSZ, W., STYK, W., OSKRA, J., TRZEPIŃSKA, G. (2023). Fear, loneliness, happiness and mental health in the post-COVID-19 period. A cross-cultural study in a sample of Japanese and Polish university students. Psychology Research and Behavior Management Volume 2023:16 Pages 2695-2707. DOIhttps://doi.org/10.2147/PRBM.S414702 (w czasopiśmie z listy JCR 100 punktów).

LEWANDOWSKA, K., KLINKOSZ, W., STYK, W., KOWALCZYK, M. (2023). Diversity of Binge-Eating Disorder Symptoms Is Associated with Anxiety about Getting Fat Rather Than Body Image: A Clinical Study of Women in Poland.  Nutrients15(21), 4572. DOIhttps://doi.org/10.3390/nu15214572 (w czasopiśmie z listy JCR 140 punktów).

Lista B (MEiN)

KLINKOSZ, W. (1999). Recenzja książki Willibald Ruch (1998) (Ed.). The Sense of Humor. Exploration of a Personality Characteristic. (Zmysł humoru. Badanie charakterystycznych cech osobowości. Pod redakcją Willibalda Rucha). Berlin-New York: Wydawnictwo Mouton de Gruyter 1998, s. 499. Przegląd Psychologiczny, 42, 4, 203-205.

SĘKOWSKI, A., KLINKOSZ, W. (2003). Powodzenie w studiach osób niewidomych i słabo widzących a niektóre cechy osobowości. Czasopismo Psychologiczne, 9, 1, 65-78.

KLINKOSZ, W. (2004). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe (IAS-R). Polskie tłumaczenie kwestionariusza Jerrego S. Wigginsa. Przegląd Psychologiczny, 47, 4, 379-393.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI, A. (2006). H. Schulera i M. Prochaski polska wersja Inwentarza Motywacji Osiągnięć - Leistungsmotivationsinventar (LMI). Czasopismo Psychologiczne, 12, 253-264.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2008). The Myers-Briggs typology system and the NEO-4 personality structure in a Polish sample. W: A. Kuczyńska (red.), Personality and cognitive characteristics in everyday role functioning. Polish Journal of Applied Psychology, 6, 1, 53-64.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI, A. (2008). Pięcioczynnikowy model osobowości a narzędzia pomiaru Wielkiej Piątki. Głos w dyskusji w obronie modelu Big Five. Roczniki Psychologiczne, XI, 1, 142-151.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2008). Psychologia ilości, psychologia jakości. Relacje i interakcje, Wrocław, 22-23 kwietnia 2008. Roczniki Psychologiczne, XI, 2, 191-193.

KLINKOSZ, W., NAPORA, W. (2015). Style radzenia sobie ze stresem i motywacja osiągnięć studentów różnych kierunków studiów. Studia Społeczne, 12 (1), 53-62.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W., ARTYMIAK, M. (2017). Slow w edukacji czyli powrót do podmiotowości. Scientific bulletin of Chełm - Section of Pedagogy, 1, 11-22.

KLINKOSZ, W., CICHY-JASIOCHA, B., SĘKOWSKI, A. (2018). Motywacja osiągnięć a osobowość. Badania polskich i niemieckich studentów. Przegląd Psychologiczny 61, 3, 329-346.

STYK, W., ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2018). Symulacje mentalne u osób o prawidłowej masie ciała i z nadwagą. Scientific Bulletin of Chełm. Section of Pedagogy, 2, 111-122.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2020).  Historie życia twórców psychologii jako podstawa zrozumienia ich naukowych koncepcji. Biografistyka Pedagogiczna Rok 5 (2020) nr 1, 137-146 (70 punktów).

KLINKOSZ, W., ISKRA, J., ARTYMIAK, M. (2021). Interpersonal Competences of Students, Their Interpersonal Relations, and Emotional Intelligence. Current Issues in Personality Psychology, 9(2), 125–134 (MEiN 70 punktów). 

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2022). Z czym sobie nie radzą – czyli trudności doświadczane przez studentów pierwszych trzech lat studiów. Studia Społeczne, 38(3), 7-23 (MEiN 20 punktów).

LEWANDOWSKA, K., KLINKOSZ, W., STYK, W. (2022). Zaburzenia napadowego objadania się i jego przebieg. Przegląd literaturyStudia Społeczne, 38(3), 51-70  (MEiN 20 punktów).

Artykuły spoza Listy MEiN

KLINKOSZ, W. (2011). Types of Students Achievement Motivation. W: Jaskuła, M., Buszewski, B., Sękowski, A., Zagórski, Z. (red.), Ethics and Humanism  in European Science, Environment and Culture, s. 367-370. Kraków - Lublin - Toruń.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W., Pawelec. M., Łukasiewicz, J. (2013). Психологические типы  мужчин и женщин (1). Диалог, 3, 44-48.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W., Pawelec. M., Łukasiewicz, J. (2013). Психологические типы  мужчин и женщин (2). Диалог, 4, 44-47.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W., Pawelec, M., Łukasiewicz, J. (2015). Cтpyктypa личнocти  мужчин и женщин [The personality Structure of Women and Men. Struktura osobowości kobiety i mężczyzn]. Becнiк, 3 (1), 148-153. Series 3 Philology Pedagogics Psychology Scientific - Theoretical Journal ISSN2218-029X.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2020). Trudności studenckiego życia. Wgląd, 3 (9), 7-9. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2022). Satysfakcja z życia, poczucie bezpieczeństwa i style przywiązaniowe osób w związkach formalnych i nieformalnych. Zeszyt Naukowy Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu, 7, 135-144.

D. ROZDZIAŁY W MONOGRAFIACH

w języku angielskim

W: L.V. Shavinina (red.), International Handbook on Giftedness, s. 467-485. New York: Springer Verlag.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2012). Sense of security in relation to the psychosomatic disorders in young people. W: B. Sokołowska (red.). Public health in the aspect of modern civilization (s. 194-203). Biała Podlaska: Państwowa Szkoła Wyższa im. Jana Pawła II.

KLINKOSZ, W. (2015). Interpersonal relationships and achievement motivation of Polish students and professionally active. W: A. Lisnik, K. Greňová, M. Ambrozy (red.), SOCIÁLNE POSOLSTVO JÁNA PAVLA II. PRE DNEŠNÝ SVET, 440-447. Ružomberk: VERBUM.

KLINKOSZ, W. (2015). Achievement motivation and personality of people in various occupations. W: A. Lisnik, K. Greňová, M. Ambrozy (red.), SOCIÁLNE POSOLSTVO JÁNA PAVLA II. PRE DNEŠNÝ SVET, 448-456. Ružomberk: VERBUM.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2016). Difficulties experienced by students and their resilience. W: A. Lisnik, K. Greňová (red.), Posolstvo Jana Pavla II. 2016: Súčasné výzvy a trendy v... (s. 1094-1102). Ružomberok: Verbum Wydavateľstvo Katolíckej Univerzity v Ružomberku.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2016). Students Interpersonal Relationships and their personality. W: A. Lisnik, K. Greňová (red.), Posolstvo Jana Pavla II. 2016: Súčasné výzvy a trendy v... (s. 1132-1140). Ružomberok: Verbum Wydavateľstvo Katolíckej Univerzity v Ružomberku.

 

w języku polskim

KLINKOSZ, W. (2000). Wybrane konflikty psychologiczne w sytuacji wyboru stanu kapłańskiego. W: S. C. Napiórkowski (red.), Lignium Vitae. Rocznik Teologiczny WSD OO. Franciszkanów, 1, 111-133.

KLINKOSZ, W. (2000). Pojęcie świata u Tomasza z Celano i w Legendach Św. Bonawentury. W:  S. C. Napiórkowski,  J. Łopat (red.), Świat w którym żył św. Franciszek (s. 113-156). Niepokalanów: Wydawnictwo Ojców Franciszkanów.

KLINKOSZ, W. (2002). Specyfika relacji terapeutycznej: psycholog-klient. W: M. Z. Stepulak (red.). Dylematy etyczno-zawodowe psychologa, s. 185-192. Lublin: TN KUL.

KLINKOSZ, W. (2004). Wybrane problemy badań nad wybitnie zdolnymi osobami niepełnosprawnymi. W: A. Sękowski (red.) Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań, s. 91-112. Warszawa: PWN.

KLINKOSZ, W. (2004). Motywacja osiągnięć studentów teologii. Badania z zastosowaniem Inwentarza LMI. W: S. C. Napiórkowski (red.), Lignium Vitae. Rocznik Teologiczny WSD OO. Franciszkanów, 7, 163-178.

KLINKOSZ W. (2006). Zachowania interpersonalne młodzieży niedostosowanej społecznie. Badania z zastosowaniem „Interpersonalnych Skal Przymiotnikowych (IAS-R) Jerrego S. Wigginsa. W: M. J. Dyrda, A. Sądek. Agresja i przemoc we współczesnym społeczeństwie, s. 23- 29. Siedlce: Stowarzyszenie tutaj teraz.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2007). System typologiczny Myers-Briggs a struktura osobowości NEO 4. Studia z Psychologii w KUL, 14, 11-23.

KLINKOSZ, W. (2008). Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów. W: R. Stachowski, W. Zeidler (red.). Opisowa metodologia badań psychologicznych. Studia i przykłady, s. 162-189. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI, A. (2009). Inwentarz NEO4 i Ustrukturalizowany Wywiad dla Pięcioczynnikowej Teorii Osobowości w poradnictwie zawodowym i praktyce klinicznej. W: J. Siuta (red.). Diagnoza Osobowości. Inwentarz NEO-PI-R w teorii i praktyce, s. 155-174. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2009). Zbieżność podejścia typologicznego Myers-Briggs i struktury NEO4. W: A. Oleszkowicz, P. Zdybek (red.). Psychologia ilości, psychologia jakości, s. 121-132. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe.

SĘKOWSKI, A., KLINKOSZ, W. (2010). Wprowadzenie. W: A. Sękowski, W. Klinkosz (red.), Zdolności człowieka w ujęciu współczesnej psychologii, s. 9-12. Lublin: TN KUL.

KLINKOSZ W. (2010). Zdolności intelektualne a motywacja osiągnięć studentów. W: A. Sękowski, W. Klinkosz (red.). Zdolności człowieka  w ujęciu współczesnej psychologii, s. 117-138. Lublin: TN KUL.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI A. (2011). Inwentarze osobowości Wielkiej Piątki. W: W. Zeidler (red.), Kwestionariusze osobowości. Postępy, zastosowanie, problemy, s. 245-276. Warszawa: Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2011). Ona w XXI wieku czyli jak ją widzą Kobiety mężczyźni. Badania Psychologiczne. W: P. Bury, Z. Dziemianko (red.), Wiele twarzy kobiet – „ona” w tekstach nie tylko medycznych, s. 95-113. Poznań: Instytut Naukowo-Wydawniczy MAIUSCULA.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2012). Poczucie bezpieczeństwa a jakość życia. Badania studentów. W: B. Bereza i M. Ledwoch (red.),  O jakości życia z perspektywy człowieka zdrowego i chorego, s. 6-18. Lublin: CPP Scientific Press.

GWIAZDOWSKA, S., KLINKOSZ, W. (2012). Motywacja osiągnięć i osobowość mężczyzn uzyskujących stały oraz nieregularny dochód miesięczny. Studia  z Psychologii w KUL, 18, 11-26.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2013). Motywacja osiągnięć a temperament i perspektywa czasowa u uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W: Z. Gaś (red.), Młodzież zagubiona – młodzież poszukująca (s. 125-138).  Lublin: Wydawnictwo Naukowe Innovatio Press.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2013). Prężność a poczucie bezpieczeństwa młodzieży rozpoczynającej studia. W: Z. Gaś (red.), Młodzież zagubiona – młodzież poszukująca (s. 153-170).  Lublin: Wydawnictwo Naukowe Innovatio Press.

KLINKOSZ, W. (2013). Powodzenie szkolne i motywacja osiągnięć uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W: R. Michalak, M. Wieczorek (red.), Obrazy dzieciństwa i dorastania. Wybrane problemy teoretyczne i empiryczne, s. 259-276. Poznań: Wydawnictwo Instytut Naukowo-Wydawniczy MAIUSCULA.

KLINKOSZ, W. (2014). Wyzwania współczesnej edukacji. Osobowościowe i motywacyjne uwarunkowania osiągnięć szkolnych młodzieży. W: A. Lisnik, K. Grěnová, M. Ambrozy, J. Janičková, I. Franzenowá, K. Čarnogurský (red.), Sociálne poselstwo Jána Pavla II. Pre dnešný  svet. Univerzita ako miesto dialógu, s. 471-479. Ružomberok: VERBUM.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2015). Zadowolenie z życia, motywacja i osobowość. Badania pracowników 50+. W: B.J. Ertelet, J. Górna (red.), Aktywizacja zawodowa osób 50+wyzwaniem dla rynku pracy, s. 91-104. Częstochowa: Akademia im. Jana Długosza.

KLINKOSZ, W. (2015). Motywacja osiągnięć i relacje interpersonalne pracowników w wieku 50+. W: B.J. Ertelet, J. Górna (red.), Aktywizacja zawodowa osób 50+wyzwaniem dla rynku pracy, s. 197-208. Częstochowa: Akademia im. Jana Długosza.

KLINKOSZ, W. (2015). Relacje interpersonalne i motywacja osiągnięć studentów różnych kierunków studiów. W: M. Marmola, A. Wańczyk-Welc (red.), Kompetencje życiowe młodych dorosłych, s. 295-304. Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2020). Doświadczenie flow a satysfakcja z życia. Badania studentów psychologii. W: E. Zasępa (red.), Jakość życia człowieka w zdrowiu i w chorobie (s. 29-38). Warszawa: Difin.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J. (2022). Znaczenie kompetencji interpersonalnych dla przyjaźni w dobie kultury cyfrowej. W: E. Zuchowska-Kotlarz, A. Tokarski (red.), Wirtualna rzeczywistość w perspektywie nauk społecznych – pedagogiki, psychologii i zarządzania (t. 1, s. 172-184). Radom: Akademia Handlowa Nauk Stosowanych w Radomiu.

 

E. ADAPTACJA METOD PSYCHOLOGICZNYCH ORAZ SKONSTRUOWANIE WŁASNYCH METOD I PODRĘCZNIKÓW DO TESTÓW PSYCHOLOGICZNYCH

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI, A. (2013). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI H. Schulera, G.C.  Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Podręcznik (s. 138). Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

SĘKOWSKI, A.E., KLINKOSZ, W. (2016). Interpersonalne Skale Przymiotnikowe IAS Jerry’ego S. Wigginsa. Podręcznik. Adaptacja polska. Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

KLINKOSZ, W., ISKRA, J., DAWIDOWICZ, M. (2017). Kwestionariusz Kompetencji Interpersonalnych ICQ-R D. Buhrmester, W. Furman, M.T. Wittenberg i H.T. Reis. Podręcznik. Gdańsk: Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych.

KLINKOSZ, W., SĘKOWSKI A. (2018). Inwentarz Motywacji Osiągnięć LMI H. Schulera, G.C.  Thorntona, A. Frintrupa i M. Prochaski. Diagnoza profilowa i typologiczna. Podręcznik. Wydanie drugie uzupełnione (s. 177). Warszawa: Pracownia Testów Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2020). Trudności studenckie: metoda pomiaru i możliwości pomocy. Warszawa: Difin.

 

F. MASZYNOPISY

KLINKOSZ, W. (2004). Inwentarz Niewerbalny dla Modelu Pięcioczynnikowego (NFFI) - z poprawkami i za zgodą Autora.  Msp - kwestionariusz, s. 13. Lublin: KPRI KUL. Tłumaczenie testu F. Ostendorfa i B. Sommer (2003). Nonverbal Five Factor Interview (NFFI – Kurzform, s. 13. Bielefeld: Uniwersytet Bielefeld.

KLINKOSZ, W. (2005). Suplement do Instrukcji do NEO 4. Msp - kwestionariusz, s. 26. Lublin: KPRI KUL. Tłumacznie. W: P. T. Costa, R. R. McCrae (red.) (1998). Manual Supplement for the NEO 4. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources, Inc. Msp, s. 26. Lublin: Katedra Psychologii Różnic Indywidualnych KUL.

KLINKOSZ, W. (2006). Ustrukturyzowany Wywiad dla Modelu Pięcioczynnikowego. Broszura wywiadu (SIFFM).   Msp - kwestionariusz, s. 31. Lublin: KPRI KUL JP II. Tłumaczenie testu W: T. J. Trulla i A. Widigera (red.) (1997). Structured Interview for the Five-Factor Model of Personality (SIFFM). Professional Manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources, Inc.

SĘKOWSKI, A., KLINKOSZ, W. (2006). Studium Narodowych Cech Charakteru - z poprawkami i za zgodą Autora. Msp - kwestionariusz, s. 9. Lublin: KPRI KUL. Tłumaczenie testu A. Terracciano et al. (2005). National Character Survey (NCS), s. 9.

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2020). Kwestionariusz Relacji Przyjacielskiej, Lublin: Msp - kwestionariusz.

 

G. AUTORSKIE PRZYGOTOWANIE NARZĘDZI PSYCHOLOGICZNYCH

ISKRA, J., KLINKOSZ, W. (2018). Lista Trudności Studenckich (LTS). Lublin: Msp [W przygotowaniu do druku w Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku - kwestionariusz i podręcznik].

ISKRA, J., Klinkosz, W. (2020). Kwestionariusz Relacji Przyjacielskiej. Lublin: Msp - kwestionariusz.

Przejdź do góry strony